Coeziunea în echipă și recomandări pentru productivitate în era remote-work

Menținerea coeziunei în echipă este dificilă când toată echipa lucrează remote. Iar majoritatea companiilor europene lucrează de acasă, date fiind condițiile actuale. Așa este și în cazul echipei noastre.Ne place să vorbim, să împărtășim, să creăm împreună. Acest fapt nu s-a schimbat nici în era remote-work. Chiar dacă toată echipa este acasă, lucrăm împreună via video și chat.

Tutuși, se schimbă lucrurile

Ce se întâmplă cu sentimentul de aparținere la o comunitate, la un grup, la o echipă? Cum menținem productivitatea și ce instrumente să folosim când lucrăm remote?

Iată câteva recomandări din experiența noastră.

Stabilește o rutină

Noi ne începem diminețile cu un call. Mai precis, un call video, pentru că este foarte important să ne vedem reacțiile și, de altfel, de tot bagajul de comunicare nonverbală care pare a se pierde în izolare. Începem prin a ne seta prioritățile și verificăm punctele unde se necesită muncă de echipă sau ajutor. În plus, aceasta este cea mai bună modalitate pentru a realiza un brainstorming.

Stabilește o structură

Acestea este motivul pentru care avem meeting-urile la începutul săptămânii sau începutul zilei. Restul timpului de lucru este dedicat implementării. Pe altă parte, cât lucrezi de acasă este important să ai un spațiu fizic delimitat pentru lucru. Această delimitare fizică te ajută și la unplugging, adică la detașarea de lucru, odată ce ai terminat. În acest fel poți menține un echilibru între job și viața privată – factor ce este esențial pentru menținerea sănătății mintale și pentru productivitate.

Exercițiile ajută

Chiar dacă, cel mai probabil, ai la dispoziție un spațiu limitat, este important să faci mișcare. Câteva exerciții îți pot schimba atitudinea și te ajută mult și la întărirea sistemului imunitar, ceea ce este esențial în această perioadă dificilă instaurată de COVID-19.

Încearcă să reduci stresul

Odată cu aceste schimbări majore, ce provin din autoizolare, creierul nostru întâmpină noi provocări. Aceste provocări vin cu un nivel de stres mai ridicat. Fii mai înțelegător cu ceilalți din jurul tău și cu tine însăți.

Stai conectat

Noi, în echipă, ne cunoaștem destul de bine, astfel nu ne este greu să lucrăm împreună. Totuși dacă discuțiile se reduc doar la taskuri, coeziunea noastră ar avea de suferit pe termen lung. Astfel, nu reducem conversațiile doar la taskuri, ci discutăm deschis despre îngrijorări sau micile reușite.

Construiește încrederea

Nu de azi de ieri. Am începutul acest proces de mult. Acum, provocarea ține de a o continua. No există scurtături. Ne susținem, ne consultăm. Analizăm fiecare idee în funcție de valoarea sa, nu de persoană. Ce înseamnă asta? Prin acest mecanism ideile sunt detașate de persoane. Iar dacă, să zicem, ideea nu a chiar cea mai reușită nu înseamnă că persoana care a avut-o este desconsiderată. Acest mecanism asigură un spațiu de siguranță unde fiecare se poate exprima liber. Astfel, construiești încredere.

Fii prietenos

Fii prietenos. Sunt studii care arată că și oile când sunt puse în situația de a alege între o persoană care zâmbește și una care nu, aleg persoana care zâmbește. Nu este nimic nou sau nimic complicat. Dacă ești deschis și celelalte persoane din jurul tău se deschid. Iar acest lucru duce la colaborare.

Dar care sunt acele provocări noi date de remote-work?

Unplugging

Conform unui studiu realizat de The State of Remote work, publicat în 2019, cea mai mare provocare care vine cu remote work este unplugging. Inabilitatea de a te deconecta de la lucru, după finalizarea programului.

Singurătatea

A doua cea mai des întâlnită provocare este sentimentul de singurătate. Deși, majoritatea persoanelor este izolată cu persoane dragi, izolarea poate deveni o povară, care te poate face să te simți singur, chiar și când ești în același spațiu cu persoane dragi.

Comunicarea

Comunicarea este o provocare chiar și în vremuri normale. Multe studii atestă că succesul sau eșecul unei proiect este strâns legat de calitatea comunicării. Acum, faptul că suntem izolați, nu avem contact uman decât foarte limitat, trăim în incertitudine, ne lipsește comunicarea nonverbală  – crește dificultatea în comunicare.

Concluzie

Este într-adevăr dificil să fii teleportat într-o eră nouă în doar câteva zile. Cu toții trebuie să ne recalibrăm, pentru a rămâne conectați și productivi.

Dacă găsești o modalitate de a te adapta, vei putea avea un rol pozitiv în cadrul mediului în care lucrezi.

Fii disciplinat și organizat în timpul crizei și, cine știe, tot ce ai îneți acum va fi de folos în perioada de după.

De altfel, dacă ai o echipă mai mare, ia în considerare instrumente de worforce management software cum e NABU. Acestea te vor ajuta, ca tu să te poți focusa pe ceea ce contează cu adevărat – oamenii.

Află mai multe despre instrumente care te pot ajuta, aici.

For the English version of this article, click here.