Documentația proiectului. Cele mai bune tool-uri în software testing

Echipele de software testing pot fi găsite în orice companie de software development. Companiile de IT outsourcing pot oferi serviciile unor astfel de echipe oricărei companii interesate să lucreze cu acestea.

În calitate de software tester, obiectivul tău este să te asiguri că furnizezi produse care pot fi utilizate oricând. Pentru a face acest lucru, există mai multe tool-uri care te pot ajuta în tot acest proces.

Ai nevoie de ajutor cu documentația proiectului?

Folosește Confluence. De ce să lași informațiile peste tot? Cu acest tool, poți aduce toate informațiile într-un singur loc. Confluence este o aplicație online care ajută orice echipă să discute și să organizeze toată documentația. Deci, practic, Confluence îți permite să creezi un spațiu. Pentru tine și pentru echipa ta.

În primul rând, trebuie să creezi un spațiu personal. Spațiul tău este locul în care stochezi informații despre tine și din proiectele tale. Ce ar trebui să conțină această pagină? Un homepage, în care alții pot vedea ce lucrezi, pagini care includ draft-uri, care pot fi ulterior mutate în spațiul dedicate proiectului și pagini cu munca ta care urmăresc obiectivele personale prin orice informație introdusă.

Pentru echipa ta, spațiul desemnat va conține totul, de la planuri de proiect, termene, documentație tehnică și așa mai departe. Acest spațiu ar trebui să aibă un homepage care să conțină toate acțiunile echipei, anterioare și actuale. Folosind Space Shortcuts, vei putea crea linkuri către cele mai importante pagini la care echipa ta are nevoie de acces.

Cum se creează o pagină în Confluence? Este foarte usor. Trebuie doar să apeși butonul „Create” din bara de navigare din partea de sus a ecranului și să selectezi un spațiu pentru pagină. Asigură-te că selectezi spațiul potrivit pentru pagina ta. Confluence are de asemenea preconfigurate template-uri de pagini, pentru a face experiența și mai ușoară pentru cei care acum încep să foloseasca acest tool.

Nu uita de permisiuni. Acestea sunt foarte importante. Acestea îți permit să controlezi accesul la spațiile pe care le-ai creat. Cei care au creat Confluence ne sfătuiesc să oferim tuturor din companie posibilitatea de a vedea și de a adăuga conținut pe pagină, dar să nu poată să steargă conținut iar echipa trebuie să aibă posibilitatea de a adăuga și șterge informații.

Cum rămâne cu project management-ul și bug tracking-ul, atât de importante în software testing?

Pentru asta, noi folosim JIRA. Acesta este un tool dezvoltat pentru a ajuta echipele cu stabilirea erorilor, a problemelor și gestionarea proiectelor. Este un program foarte complex, și de aceea ne vom concentra pe explicarea unor caracteristici principale.

În primul rând, în ce constă JIRA? În acest tool poți configura următoarele: Workflows, Issue Types, Custom Fields, Screens, Field Configuration, Notifications și Permissions.

Pentru a lucra în JIRA, trebuie să adaugi un proiect. După ce faci acest lucru, JIRA va începe urmărirea erorilor sau a problemelor existente în proiectul respectiv. Această secțiune are mai multe caracteristici, cum ar fi: Issue Type, Workflow, Screens, Fields și Issue Attributes.Issue Type – poți crea și urmări diferite tipuri de elemente și le poți clasifica în sub-task, bug, new feature etc.

Components – acestea sunt sub-secțiuni ale unui proiect. Ele adaugă structură proiectelor prin separarea lor în echipe, module, funcționalități, etc.

Screen – atunci când raportezi un bug, acesta va fi clasificat în diferite categorii cunoscute denumite “screens” în cadrul JIRA (Default Issue, Resolve Issue și Workflow).

Issue Attributes – cuprinde Statues și Resolutions utilizate pentru a indica progresul unui proiect și Priorities utilizate pentru a stabili importanța unei eorori/probleme.

Cum creezi și raportezi o eroare/bug în JIRA?

În primul rând, trebuie să deschizi JIRA Dashboard și să te autentifici. Dai clic pe „Project” și se va deschide o fereastră cu opțiuni precum Simple Issue, Tracking, Project Management, Agile Kanban, etc. Făcând clic pe “Simple Issue Tracking”, se va deschide o altă fereastră unde, vei putea descrie toate detaliile despre problema identificată și o poți atribui cuiva din echipă. Pentru a finaliza, dă click pe butonul” Submit”. Odată creată, îți va apărea un pop-up cu confirmarea.

Dacă problema este complexă, poți crea întotdeauna un Sub-Task care are rolul de a împărți problema principală în mai multe task-uri mai mici, care ulterior pot fi atribuite unor persoane diferite pentru rezolvare.

Modalitatea de lucru a JIRA îți permite să stabilești starea și tranzițiile unei probleme. Această caracteristică este formată din 5 etape: Open issue, Resolved issue, In Progress issue, Re-Opened issue și Close issue.

Pentru a urmări progresul task-urilor, în JIRA se pot emite rapoarte. Acestea sunt: Sprint Report, Epic Report, Version Report, Velocity Chart, Control Chart, Cumulative flow diagram și Burndown Chart. Jira îți permite de asemenea să îți configurezi propriul raport.

După cum menționat deja, JIRA este un instrument foarte complex dar foarte bun pentru identificarea erorilor și pentru gestionarea proiectelor. Pentru a descoperi tot potențialul, te sfătuim să îl utilizezi. Echipa ta va fi recunoscătoare. 🙂

Citește cele mai noi postări de blog

Urmărește-ne pe social media