AUTOSAR și non-AUTOSAR în proiecte embedded

AUTOSAR, non-AUTOSAR care sunt diferențele?

Despre autor: Dorin Lapadat este technical lead pentru proiecte complexe de embedded și un expert în implementarea standardului AUTOSAR.

AUTOSAR – începuturile

Începând cu 2002, cu conceperea standardului AUTOSAR, colaborarea în industria auto s-a schimbat într-un mod drastic. De atunci, evoluția standardului și împreună cu aceasta, evoluția industriei auto este continuă. În lumea embedded, standardul a devenit un must pentru cei care vor să se alinieze și să țină competiția cu cei mai buni din industrie. Prima imagine – non-AUTOSAR,  a doua AUTOSAR

Standardizare

Producătorii de nivel 1 (Tier 1) au foarte multe beneficii când vine vorba despre acest standard, pentru că aceștia economisesc timpul investit în studierea anumitor specificații și cereri a altor producători. Cu apariția AUTOSAR conținutul cererilor și a formatelor s-a standardizat. Astfel, companiile producătoare vorbesc același limbaj, fapt ce reduce timpul de producție și crește productivitatea. layered architecture Credite: researchgate

Layered architecture

Layered architecture asigură că orice modificare va avea cel mai redus impact asupra proiectului. Imaginează-ți un proiect non-AUTOSAR, care în mijlocul procesului de dezvoltare necesită o schimbare de microcontroller sau orice altă piesă de hardware. Aproape toată partea de software va suferi schimbări. În plus, aceste schimbări vor necesita timp pentru ca proiectul să fie funcțional din nou. Dar prin structura layered al AUTOSAR, singurul nivel care va fi impactat este cel care interacționează direct cu acel microcontroller sau piesă de hardware. Astfel, numai layer-ul de Microcontroller Abstraction va avea nevoie de re-design.

Refolosirea componentelor software

Prin folosirea AUTOSAR, componentele software sunt complet independente de cele de harware. Prin folosirea AUTOSAR, componentele software sunt complet independente de cele de harware. In alte cuvinte, nu este nevoie ca aplicația să știe de unde vine inputul și în plus, poate fi folosită din nou pentru alte proiecte, economisind timp și bani. Fără acest standard, componentele de software ar trebui re-dezvoltate de fiecare dată în funcție de hardware.

Standardizare

Dat fiind faptul că un proiect este compus din multiple componente complexe, cea mai ușoară modalitate de implementare este cea cu AUTOSAR. În caz că este nevoie de dezvoltarea unei noi componente software, folosind acest standard singurul focus trebuie să fie pe implementarea în algoritm, fără adaptarea acesteia la mediul OEM. Interfețele standardizate vor conecta noul element de software cu proiectul existent.

AUTOSAR – non-AUTOSAR – Scalabilitate

Standardizarea, layered architecture și abilitatea de refolosire împreună oferă scalabilitate. În concluzie, AUTOSAR permite software-ului scalabilitate. Acest fapt este cu atât mai important în ceea ce privește sistemele cu potențial mare de creștere și schimbare. Beneficiile oferite de standardul AUTOSAR vor economisi nu doar timp ci și bani. Mai presus de toate ne va economisi energia necesară pentru inovare și pentru o performanță mai bună. Află mai multe despre ce facem când vine vorba de embedded.

Pentru consultanță, lasă un mesaj!

Citește cele mai noi postări de blog

Urmărește-ne pe social media